A Tanács felügyeli és szervezi majd a pálinka minőségének ellenőrzését. Emellett a jövőben az illetékes hatóságoknál eljárást is kezdeményezhet azok ellen, akik szabálytalanul használják a pálinka megnevezést. Feladatai közé tartozik továbbá, hogy kidolgozza a "Nemzeti pálinkastratégiát", elfogadja a rövid és hosszú távú pálinka-marketingtervet, illetve elősegítse a kulturált pálinkafogyasztás térhódítását.
A szakmai grémium tagjait Gráf József az Agárdi Szakmai Napok elnevezésű rendezvényen kérte fel a közös munkára. A kétnapos szakmai fórum a pálinkakészítők és forgalmazók részére biztosít marketing és a pálinkakészítés technológiai témában színvonalas továbbképzést, s egyúttal széles körű konzultációt.
Az alkimistáktól a gönci barackig – elkészült Magyarország első pálinkatérképe
Az Agrármarketing Centrum (AMC) megbízásából a Stiefel Kiadó elkészítette Magyarország „pálinkatérképét”. A most megjelent egyedülálló kiadvány nagyméretű térképen tünteti fel hazánk eredetvédett pálinka gyümölcseinek termőterületeit, külön kiemelve, hol találhatóak kereskedelmi pálinkafőzdék, egyben támpontot szolgáltatva ezzel a közeljövőben megszervezendő „pálinka-utak” összeállításához is.
A térkép hátoldalán valóságos kislexikon található, a pálinkafőzés történetén túl megismertet a felhasználható gyümölcsökkel és bevezet a pálinkafőzés tudományába is. Megtudhatjuk, hogy az első pálinkákat az alkimisták készítették; hogy a pálinka nevet csak a Magyarországon készült valódi gyümölcspárlat viselheti; hogy jó minőségű pálinka csak kiváló gyümölcsökből készíthető – és megismerhetjük az eredetvédett pálinkákat az újfehértói meggypálinkától a szatmári szilvapálinkáig, valamint a magyarországi kereskedelmi pálinkafőzdék elérhetőségei is megtalálhatóak az információk között.